8.10.15

Targi modowe Slow Fashion, PGE Narodowy - przegląd biżuterii wystawców

Witajcie! W ostatnim czasie trochę mniej piszę ze względu na ogromną ilość pracy, ale postaram się wkrótce nadrobić zaległości na blogu. W niedzielę 4 października udało mi się odwiedzić Targi Slow Fashion na terenie Stadionu PGE Narodowy. Była to już czwarta edycja tego wydarzenia, które pierwszy raz odbyło się w kwietniu 2014 r. w Domu Towarowym Braci Jabłkowskich. Główną ideą imprezy jest promowanie lokalnych projektantów oraz twórców odzieży, akcesoriów i biżuterii wpisującej się w bardzo modny w ostatnim czasie nurt "slow fashion". Na targach można było obejrzeć najnowsze kolekcje na sezon jesień-zima 2015/2016, a także odwiedzić stoiska producentów naturalnych kosmetyków. Była to również doskonała okazja do bezpośredniej rozmowy z twórcami, jak i do dokonania zakupów w promocyjnych cenach.

To co mnie najbardziej zainteresowało na Slow Fashion to oczywiście biżuteria. Chciałabym podzielić się z Wami moimi wrażeniami po odwiedzeniu wszystkich stoisk biżuteryjnych oraz pokazać przedmioty twórców i linki do stron, które moim zdaniem są warte uwagi. No to zaczynamy :)


Biżuteria Djenka jest niepowtarzalna. Na targowym stoisku można było znaleźć przede wszystkim biżuterię w stylu steampunk/industrial wykonaną ze starych mechanizmów zegarków zatopionych w żywicy oraz skórzane bransolety. Moją uwagę zwróciły przepiękne steampunkowe wisiory.

wisior steampunk industrial z zegarka Djenka
źródło: www.djenka.pl
Ostatecznie skusiłam się na zakup minimalistycznych kolczyków sztyftów z trybikami zatopionymi w żywicy, które szczerze polecam :)

kolczyki wkręty steampunk industrial Slow Fashion
źródło: www.djenka.pl
2. www.fruit-bijoux.com

Na stoisku Fruit Bijoux spotkałam się z bardzo miłą obsługą. Udało nam się chwilę porozmawiać o materiałach, z jakich powstaje biżuteria, a także o najmodniejszych obecnie kolorach. Fruit Bijoux to interesujące połączenie geometrycznych kryształowych bryłek z kolorem złotym oraz srebrnym. Jest to biżuteria nieco futurystyczna, idealna dla modowych indywidualistek.

geometryczny pierścionek Fruit Bijoux Slow Fashion, trendy biżuteryjne 2015
źródło: www.fruit-bijoux.com

gold geometric ring slow fashion unique trends fall 2015
źródło: www.fruit-bijoux.com
3. detoxdesign.pl

Markę Detox Design miałam już przyjemność poznać kilka lat temu na innych targach biżuteryjnych i muszę przyznać, że nadal robi na mnie tak samo duże wrażenie. Jest to biżuteria bardzo unikatowa, wykonywana ze sznurków, plastikowych rurek, metali, kamieni naturalnych. Każdy przedmiot ma duszę i jest unikalny. Na stoisku można było obejrzeć wiele projektów, a także poprzymierzać i zasięgnąć fachowej porady. Szczerze polecam Detox Design, ja już planuję zakupy przez Internet. Bardzo spodobała mi się bransoleta, którą po rozłożeniu możemy również nosić jako naszyjnik - kolię. Zdecydowanie jest to niezwykle funkcjonalna biżuteria "slow" 2 w 1. 

bransoletka naszyjnik Detox Design
źródło: www.detoxdesign.pl

Detox Design autorska biżuteria handmade bransoletka z kauczuku
źródło: www.detoxdesign.pl
4. ZuDesign.CeramicArt

Zu Design oferuje wspaniałą, kolorową biżuterię wykonaną z ceramiki. Ciekawą propozycją są kolczyki wkręty w kształcie kółek, serduszek, ozdobione motywami kwiatowymi.

Zu Design polska biżuteria artystyczna polska marka blog biżuteryjny netstylistka
Źródło: www.etsy,com

Mnie przypadły do gustu takie białe kolczyki koty. Na żywo wyglądały jeszcze piękniej :)
źródło: www.pl.dawanda.com

Kolejne stoisko, które mnie zachwyciło to autorska biżuteria z węgla kamiennego oferowana przez Icoalyou (p. Katarzyna Depa). Jest to bardzo innowatorski pomysł, który zachwyci osoby szukające "czegoś innego". Mnie urzekły delikatne kolczyki w kształcie serduszek wykonane ze śląskiego węgla. Muszę przyznać, że inne przedmioty mimo małych rozmiarów przykuwają uwagę ;) 

czarne kolczyki serca serduszka heart z czarnego węgla biżuteria nowoczesna
źródło: www.icoalyou.com
black carbon pendant polish designer jewellery Poland handmade
źródło: www.icoalyou.com


A na zakończenie fantastyczny projekt biżuterii "z odzysku" tworzonej z kawałków porcelanowych talerzy, kubków, itp. ze znanymi nam wszystkim motywami. Jeśli ciekawi Was w jaki sposób powstaje taka biżuteria zapraszam Was do przeczytania wywiadu z autorką, który jest dostępny tutaj. 

naszyjnik z ceramiki handmade Społem polska ceramika biżuteria artystyczna
źródło: www.pl.dawanda.com
pierścionek z ceramiki z motywem kwiatowym flower ceramic ring polish designer jewellery
źródło: www.pl.dawanda.com
broszka z ceramiki Włocławek biżuteria recycling
źródło: www.pl.dawanda.com

To oczywiście nie wszyscy wystawcy biżuterii, było ich znacznie więcej. Jeśli macie ochotę możecie zobaczyć pełną listę wszystkich artystów - zarówno modowych, jak i oferujących akcesoria i biżuterię - łącznie z linkami do stron oraz możliwością zrobienia zakupów online na platformie slowfashion.shoplo.com. Sądzę, że jest to świetna inicjatywa zbierająca wszystkich wystawców w jednym miejscu oraz pozwalająca zapoznać się z modą "slow fashion" wszystkim tym, którym nie udało się dotrzeć na targi do Warszawy. 

Mam nadzieję, że mój post Was zaciekawił. Piszcie w komentarzach, która biżuteria się Wam podoba. A może znacie innych polskich artystów tworzących unikatową biżuterię lub akcesoria? Chętnie zapoznam się z Waszymi rekomendacjami. Pozdrawiam serdecznie :)











8 komentarzy:

  1. Fajna ta biżuteria :) Taka futurystyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta steampunkowa biżuteria jest świetna! Bardzo podobają mi się różne rzeczy wykonane w tym stylu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne świecidełka :-) Ja akurat tego dnia byłam na targach biżuterii Gold Expo :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dość interesująca :D
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Najbardziej pojawiają mi się pierwsze dwie propozycje. Normalnie się zakochałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna biżuteria! ;))
    Świetny blog! ;))

    http://www.fashion-styleeee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Biżuteria z węgla bardzo fajna:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Interesting :)
    BLOG M&MFASHIONBITES : http://mmfashionbites.blogspot.gr/
    Maria V.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 NETSTYLISTKA