4.8.15

Wywiad z Dagmarą Szolc - właścicielką firmy Dag-Design - o stylizacji, makijażu i kobiecej przedsiębiorczości :)

Tydzień temu wzięłam udział w sesji networkingowej w ramach spotkania IV Wielka Wymiana Kontaktów zorganizowanego w Warszawie w Pure Sky Club. Było to bardzo interesujące doświadczenie, które pozwoliło mi nawiązać nowe znajomości. Więcej o spotkaniu możecie przeczytać tutaj: Wielka wymiana kontaktów.

Jedną z osób, które poznałam na Wielkiej Wymianie Kontaktów oraz o której wspominałam już rano na Facebooku jest Dagmara Szolc, właścicielka firmy Dag-Design, która zajmuje się doradztwem w zakresie wizerunku, wizażu, charakteryzacji oraz stylizacji. Dagmara to przedsiębiorcza kobieta z pasją prowadząca własną działalność związaną z kreowaniem wizerunku. Jest absolwentką szkoły wizażu i charakteryzacji MAKE UP STAR w Warszawie. Na swoim koncie ma współpracę z TVN przy programach "Dzień dobry TVN" oraz "Mam talent", uczestniczy w sesjach zdjęciowych (biznesowych, ślubnych, itp.), prowadzi indywidualne lekcje makijażu, a także szkolenia w zakresie wizażu i kreowania wizerunku. Więcej szczegółów dot. działalności Dag - Design znajdziecie na stronie firmowej: www.dag-design.pl

Źródło: www.dag-design.pl

Dzisiejszy post jest dla mnie niezwykle ważny i specjalny, gdyż pierwszy raz przedstawiam go w nowej formie. W krótkim wywiadzie z Dagmarą porozmawiamy o stylizacji, makijażu oraz kobiecej przedsiębiorczości. Zapraszam do lektury :)

1. Co skłoniło Cię do podjęcia decyzji o założeniu własnej firmy?

Z tym zamiarem nosiłam się ładnych kilka lat. W ogóle od zawsze chciałam, aby moja praca miała wiele wspólnego ze sztuką, tworzeniem, kreowaniem czegoś nowego. Już jako dziecko uwielbiałam rysować oraz przeprowadzałam eksperymenty makijażowe na mojej mamie J Marzyłam o szkole wizażu i charakteryzacji, ale życie się tak ułożyło, że najpierw skończyłam studia z zarządzania, potem medioznawstwo, a dopiero na samym końcu szkołę wizażu i charakteryzacji. Prawie 9 lat łączyłam pracę w działach sprzedaży kilku firm z moją prawdziwą pasją jaką jest stylizacja i wizaż. W końcu zdecydowałam się postawić wszystko na jedna kartę i robić tylko to, co naprawdę kocham.

2. Obecnie na rynku coraz więcej mówi się o takich zawodach jak stylistka, wizażystka, personal shopper.  Czy jest duże zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi w Polsce? Co wyróżnia ofertę Dag - Design na tle konkurencji?

Wizażem i stylizacją para się wiele osób, najczęściej Pań. I właśnie jeśli chodzi o wizaż, to konkurencja jest ogromna – wystarczy zapisać się do grupy z ogłoszeniami tego typu na Facebooku. Natomiast jeśli chodzi o personal shoppera – myślę, że to jest coś, co dopiero zaczyna się popularyzować. Zapotrzebowanie na usługi wizażu, stylizacji itp. będzie rosło – już obserwujemy ten trend. Poza tym ja zawsze wychodziłam z założenia, że te usługi, które dotyczą samopoczucia, naszego wyglądu, rozwoju duchowego i zawodowego, zadowolenia z siebie i rozwijania swojej osobowości – zawsze będą potrzebne i ludzie będą z nich korzystać, bo to po prostu jest dawanie komuś radości i zadowolenia. Jeśli chodzi o wyróżniki Dag-Design muszę powiedzieć, że na pewno jednym z nich jest moje doświadczenie. Prowadziłam wiele różnych projektów, w wielu środowiskach, spotkałam mnóstwo ludzi, doradzałam w wielu kwestiach jeśli chodzi o wizerunek. W tym zawodzie marketing szeptany to bardzo skuteczna broń. Staram się być wszechstronna – współpracuje z firma Mary Kay, otrzymałam propozycję wykładania na uczelni kosmetycznej od października, jesienią również rozpocznę serię bezpłatnych spotkań w Stowarzyszeniu Amazonek – uważam, ze prowadzenie takiej działalności jak moja bardzo wpisuje się w pomoc kobiecym organizacjom, a ja również w ten sposób chciałabym przyczyniać się do wywoływania uśmiechu na twarzach moich Klientek. Jestem otwarta na rozmowę, zawsze wysłuchuję najpierw tego, czego Klientka chce, jakie ma wyobrażenia i marzenia co do swojego wyglądu, a potem wspólnie wypracowujemy rozwiązania.

3. Co jest dla Ciebie najtrudniejsze, a co daje Ci największą satysfakcję w Twojej pracy?

Kocham swoją pracę i nie umiem znaleźć niczego co sprawiałoby mi trudność. Jedyna trudnością i przeszkodą jest zbyt krótka doba ;) i zmęczenie, które kładzie mnie do łóżka zawsze zbyt wcześnie, zawsze nie o tej, o której ja bym chciała. Największą satysfakcja jest dla mnie uśmiech mojej Klientki po udane stylizacji, po tym, jak widzi siebie w lusterku i jest szczęśliwa i usatysfakcjonowana swoim odbiciem.

4. Coco Chanel mówiła, że "Nie ma kobiet brzydkich, są tylko kobiety zaniedbane". Czy zgadzasz się, że każda kobieta ma wpływ na swój wygląd?

Tak, uważam, że każda z nas ma wpływ na to jak wygląda. Zawsze uważałam, że kobiece szafy kryją w sobie mnóstwo skarbów. W każdej z tych szaf można znaleźć świetne, modne ciuchy, które odpowiednio zestawione dają niesamowity efekt. Ja właśnie pomagam wyszukać te rzeczy i stworzyć z nich fajne połączenia na czasie. Coco Chanel była niesamowicie elegancką kobietą z ogromną klasą. Podziwiam jej twórczość, jest ponadczasowa. Aczkolwiek nie identyfikuję się ze stylizacjami w Jej stylu. Chętnie inspiruję się elementami charakterystycznymi dla Chanel – klasyczne torebki czy perły, ale jej nie kopiuję. Poza tym musimy pamiętać – to jest naprawdę absolutne minimum i nie zabiera wiele czasu – dbajmy o siebie. Raz w tygodniu zróbmy sobie w domu sesję SPA – kąpiel w ciepłej wodzie w dodatkiem ładnie pachnącego olejku, maseczkę, peeling, zrelaksujmy się z ulubioną książką, pyszną herbatą czy lampką wina. Róbmy tego dnia same przyjemne rzeczy dla ducha i ciała. A jeśli chcecie porady w tym zakresie – bardzo chętnie jej udzielę J

5. Zajmujesz się również makijażem ślubnym. Na co powinny szczególnie zwrócić uwagę przyszłe Panny Młode i jakie są najczęściej popełniane błędy w tego typu makijażu?

Mniej więcej pół roku przed uroczystością trzeba rozpisać sobie plan urodowego działania. Pomagam w rozpisaniu takiego planu, aby jak najlepiej przygotować skórę, odpowiednio ja nawilżyć, w razie potrzeby skorzystać z usług kosmetyczki i przygotować buzie do makijażu, aby była gładka i aksamitna – wówczas makijaż trzyma się najlepiej. Najczęściej popełniane błędy makijażowe to przede wszystkim makijaż niedopasowany do typu urody, zbyt sztuczny i zbyt teatralny. Owszem, dobry ślubny makijaż musi być mocniejszy niż ten, który nakładamy na co dzień, ale naprawdę w tym przypadku mniej znaczy więcej. Trzeba pamiętać, że aparat czy kamera zawsze łagodzą nawet mocny makijaż i jednak przy makijażu ślubnym warto zrobić najpierw próbę kilka tygodni wcześniej.

6. Skąd czerpiesz inspirację do pracy?

Zewsząd. Najbardziej jednak inspirują mnie połączenia kolorystyczne tworzone przez naturę – obserwuję niebo – o zachodzie, o wschodzie słońca, przed burzą – zobacz, jak pięknie wyglądają zielone liście drzew na tle burzowej, ołowianej chmury… inspirują mnie również zwierzęta oraz ich umaszczenie i ubarwienie. Często również wykorzystuję motywy malarskie, sama również rysuję… Dużo eksperymentuję, a zdarza się również, że czasem mi się przyśni motyw, który potem wykorzystuję w swojej pracy J

7. Opowiedz nam jeszcze proszę o najciekawszych trendach na nadchodzący sezon jesień - zima 2015/2016.  

Jest kilka fajnych trendów, każdym z nich można z powodzeniem zainspirować się w makijażu codziennym, do pracy, na spotkanie, a potem szybko i sprawnie przerobić go na makijaż wieczorowy. W sezonie jesień-zima 2015/16 popularny stanie się trend, który już jest wykorzystywany, chociaż ciągle jeszcze króluje contouring – czyli konturowanie twarzy brązerem. Ten nowy trend to STROBING – opisałam go na swoim fanpage’u bardzo dokładnie, poleciłam również kosmetyki, które można wykorzystać przy tworzeniu świetlistego makijażu twarzy. Dodatkowo sezon jesienno zimowy to skupienie się na brwiach oraz aksamitnych brązach i szarościach. Zrezygnujmy na chwilę z błyszczących cieni na rzecz kremowych i aksamitnych kolorów, podkreślmy brwi w sposób, aby lekko je unieść. Zimą pamiętajmy o różu w chłodnym kolorze. W tym czasie przez to, że w naturze królują chłodne kolory, na drzewach nie ma liści i często leży śnieg, makijaż wykonany ciepłymi kolorami nie zawsze wygląda świeżo. Natomiast make-up w zimnych odcieniach wpasowuje się w światło na zewnątrz i wygląda bardzo świeżo.

Zapraszam do odwiedzania mojej strony internetowej, jest tam opcja bezpłatnej porady – jeśli macie jakiekolwiek pytania J



3 komentarze:

  1. Co za rewelacja... Nie wiedziałam, że jest coś takiego jak WWK. Nie mam własnej firmy, ale bardzo chciałabym w tym uczestniczyć... :)
    Widać, że p. Dagmara to silna i cudowna kobietka! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka wymiana kontaktów to świetna sprawa, można poznać naprawdę fajnych ludzi z pasją :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Tak, WWK istnieje i odbywa się raz w miesiącu. Tutaj przeczytacie jak było na ostatniej, wrześniowej:) http://tyibiznes.com.pl/2015/10/6-wwk-finanse-czas-marka-wlasna.html

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 NETSTYLISTKA