4.7.15

Coco Chanel - Kobieta niezwykła (Chanel - A Woman of Her Own), Axel Madsen

Witajcie w ten przepiękny, letni dzień! Kiedy temperatura w cieniu przekracza 30 stopni najlepiej wziąć przykład z Hiszpanów i uciąć sobie sjestę ;) Ja dziś relaksuję się w ogrodzie w towarzystwie mojego ukochanego kota.


Niedawno rozpoczęłam lekturę interesującej książki, którą chciałabym się z Wami podzielić. Udało mi się kupić ją w Internecie za kwotę ok. 10 zł i z pewnością jest to jedno z lepiej wydanych 10 zł w moim życiu :) Chodzi o biografię Coco Chanel - Kobieta niezwykła (Chanel - A Woman of Her Own), której autorem jest Axel Madsen. Książka została wydana w 1990 r. i trafił mi się bardzo ładny, zadbany egzemplarz. Kartki są już wprawdzie trochę pożółkłe, ale to tylko dodaje jej charakteru. 






Jeśli interesujecie się historią mody to zdecydowanie polecam Wam przeczytanie tej pozycji. Coco Chanel znana jest jako kobieta, która zrewolucjonizowała modę, kobieta silna, utalentowana, emancypantka. Ale czy wiecie, że Coco to tylko pseudonim, który przyjęła Gabrielle Chanel? Axel Madsen pisze o wielu szczegółach z życia projektantki, często również tych mniej przyjemnych i trudnych, które Chanel najchętniej pomijała lub przeinaczała w swoich opowieściach. Ta książka jest również doskonałym opisem stosunków społecznych i politycznych w XX wieku. Pokazuje jak zmieniało się życie kobiet dążących do większej niezależności po II wojnie światowej. 

Ja jeszcze jestem w trakcie czytania, ale już zdecydowanie Wam polecam tą lekturę! 


4 komentarze:

  1. Ja czytałam biografię pod tytułm Coco Chanel życie intymne. Powiem, że jest bardzo przystępnym językiem napisana i bardzo rozbudowana. Autor ujawnia mnóstwo szczegółów z życia tej wielkiej kobiety.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm. Całkiem ciekawe, osobiście nigdy nie interesowałam się tą postacią, ale książka może być ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie przeczytam; aktualnie jestem w trakcie "Kobiety niepokorne" i tam oczywiście również wspomniana jest Coco. Ponadto film "Coco Chanel" był genialny! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam nigdy biografii Coco Chanel. Czas to nadrobić, poszukam tej polecanej przez Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 NETSTYLISTKA